안드로이드 3.0 Honeycomb SDK가 최종으로 올라왔다고 합니다. 그리고 Level 11의 API가 최종적으로 확정되었으며, 이 SDK 를 기반으로 개발을 진행해서 안드로이드 마켓에 등록할 수 있습니다.

참고로 Android 3.0 Platform의 사용자용 설명과 개발자용 설명은 링크에 있습니다.

그리고 Android SDK Tools(r10)을 업데이트 하였고, Eclipse용 ADT Plugin을 업데이트를 하였습니다.


Together with the new platform, we are releasing updates to our SDK Tools (r10) and ADT Plugin for Eclipse (10.0.0). 


아래는 제 맥북에서 새로 업데이트된 Android SDK Tools r10과 Android 3.0 Honeycomb SDK API 11을 설치하는 모습입니다.


Packages Install in Android ADT

Installing Android SDK



설치 끝나고 나서 에뮬레이터를 실행하니 뭔가 바뀐 구석은 있군요. (에뮬레이터 속도를 더 빠르게 만들었으면 하는 바람이 ㅎㅎ)

Android SDK Tools(r10)과 Eclipse plugin ADT에서 예전과 다르게 바뀐 부분

  • UI Builder improvements in the ADT Plugin:
    • New Palette with categories and rendering previews. (details)
    • More accurate rendering of layouts to more faithfully reflect how the layout will look on devices, including rendering status and title bars to more accurately reflect screen space actually available to applications.
    • Selection-sensitive action bars to manipulate View properties.
    • Zoom improvements (fit to view, persistent scale, keyboard access) (details).
    • Improved support for <merge> layouts, as well as layouts with gesture overlays.
  • Traceview integration for easier profiling from ADT. (details)
  • Tools for using the Renderscript graphics engine: the SDK tools now compiles .rs files into Java Programming Language files and native bytecode.

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